onsdag 14 oktober 2009

Nu orkar jag inte mer

Arrgghh... jag känner mig inte bra idag. Värk i axel, nacke och upp i skallen, tryck över ögat, näsan och bihålorna, värk i käken (alltihop på höger sida) och så illamående. Så här har jag känt mig ett bra tag nu, det är som en mild form av migrän som aldrig riktigt släpper.

Jag har kört på och försökt ignorera det hela men nu orkar jag inte mer. Jag känner att ett anfall inte är långt borta så nu är det hög tid att bryta trenden. Nu trappar jag upp medicinerna, stänger ner dator och jobbtelefon, avbokar dagens möte och bäddar ner mig i sängen. Idag får det bli en vilodag.

Höstlöv

3 kommentarer:

  1. Bra att du lyssnar på kroppen och tar den vila du behöver. Själv har jag promenerat bort lite själslig ångest. Njutit av höstlövens färger, solens spegling i vattnet, kylan som biter i kinderna. Vissa dagar kan vara en utmaning minst sagt. Men de ger färg och skapar kontraster. Dagarna när allt flyter, när allt går bra, när vi mår bra uppskattar vi mer när vi upplevt dess kontrast.

    Inte så kul för dig att må sådär så ofta. Men jag tror att du kan och kommer att bli helt frisk!!!

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Bra att du packar ner dig, men kanske behöver du mer än 1 vilodag.... Tänker på dig och önskar att du kryar på dig! Kram PI

    SvaraRadera