torsdag 8 oktober 2009

Jag har sagt nej

Idag har jag varit modig. Jag har sagt nej till ett uppdrag på jobbet som av olika anledningar hade kunnat bli för tufft för mig. Som alltid när jag måste eller tvingas säga ifrån så känns det fruktansvärt jobbigt och jag blir rädd att göra någon besviken. Så även idag.

Men så bestämde jag mig för att ta tag i det hela och säga som det var, att jag hellre ville ha ett annat uppdrag som jag trodde skulle passa mig bättre.

Döm om min förvåning när jag möttes av idel hurrarop och glada miner. Det var inte ett dugg svårt och jag kände mig så stolt över att ha sagt nej till något som inte kändes riktigt bra i magen.

När man säger nej till något så säger man faktiskt ja till något annat, inte sällan sig själv.

2 kommentarer:

  1. Just precis!!! Bra jobbat där :-) Klart du ska tänka på dig själv. Det är en konst att lära sig säga nej. Jag har flera avgörande ögonblick i livet när jag satt ner foten för att skydda mig själv och OJ vilka milstolpar det blivit. Så HEJA HEJA! Kram!

    SvaraRadera
  2. Tack, tack, tack! Ja, det var så himla befriande att våga lyssna till den där lilla inre rösten som annars är så lätt att ignorera. Idag är jag så lättad att jag svävar på små moln. KRAM

    SvaraRadera