torsdag 22 oktober 2009

Ytterligare en mardröm

Mardrömmar och ångestattack. Tryck över bröstet, hyperventilerar, gråter, skakar.
- Vad är det som inte känns bra? frågar min man försiktigt när jag har lugnat mig lite.
- Jag vet inte, hulkar jag. Vimmelmamman har kanske metastaser i lungorna, Arga snickaren är så arg, Lina och Christian har lagt ett bud på ett hus och folk bara döhöhöööööör i Grey's Anatomy...
- OK, svarar M och ser ut som ett frågetecken medan han stryker mig försiktigt över ryggen.

Men i dag när jag vaknade ur ytterligare en mardröm så kom jag på det.

Länsrätten. Idag.

Det känns som att hela mitt liv hänger på det här beslutet. Om de beslutar till Försäkringskassans fördel så betyder ju det att FK har gjort rätt, att deras kränkande behandling har varit rätt.

Jag vet ärligt talat inte hur jag skulle tackla ett sådant beslut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar