måndag 16 februari 2009

Tankens kraft

Så var det måndag igen och det väcker dubbla känslor hos mig. Det är skönt att få vara ifred och ta igen sig efter två dagar med familjen men samtidigt gör oron sig påmind när jag får tid att reflektera. Jag är egentligen inte orolig över att min värk och mina problem inte ska gå över, jag är helt övertygad om att jag kommer att må bättre. Nej, det jag oroar mig för är Försäkringskassans nästa drag, att inte få någon sjukpenning och därmed inte "ha råd" att vara hemma och bli frisk som jag borde. Det är så frustrerande att vara helt hjälplös i ett system som ingen verkar förstå sig på.

Jag tycker att det går åt rätt håll ändå. Oavsett vad som händer med FK så rullar ju livet på och det går trots allt framåt. Igår kväll till exempel, följde jag med en granne och hennes väninnor på Meditation vid Sjökullen som ligger ett stenkast utanför Bollebygd. Det var en otroligt vacker och avkopplande miljö och vi fick prova på flera spännande meditationsövningar som verkligen visade hur stark vår egen tanke är! Det finns mycket kvar att lära och jag åker gärna tillbaka dit. Titta in på Sjökullens hemsida: http://www.kroppskonst.se/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar