söndag 22 februari 2009

Jag hoppas på lite bättre flyt

Jag skulle väl aldrig ha skrivit ett så glatt inlägg för det straffar sig... Fredag morgon vaknade jag vid femtiden med en jäkla värk så det blev tyvärr ingen yoga för min del. Jag fick ta starka mediciner för att klara av dagen. Lördagen blev heller inget vidare eftersom jag blev liggandes med värk ända fram till eftermiddagen och alla våra planer för dagen blev omkullkastade. Att jag inte lär mig att det inte är någon idé att planera som det är just nu. Idag, söndag, är det bättre igen men jag är vansinnigt trött. Jag har svårt att hålla ögonen öppna. Det måste vara den förebyggande medicinen (Tryptizol) som gör mig så sömnig.

Ett stort plus är att brevet till Försäkringskassan har gått iväg; en riktig lunta med all tänkbar bevisning för att deras beslut att inte betala sjukpenning var felaktigt. Det känns skönt att vi har gjort vad vi har kunnat och nu är det bara att luta sig tillbaka och vänta på att FK ändrar sitt beslut. Det är ju inte riktigt klokt att jag varit sjukskriven i över tre månader utan att ha fått ett korvöre därifrån. Det har visat sig att jag som Volvoanställd har en speciell handläggare så förhoppningsvis kommer vi att kunna ha en bättre dialog framöver. Hon ska ringa mig i morgon, måndag. Jag hoppas på lite bättre flyt.

Nej, nu ska jag sluta hänga läpp och istället ge mig ut i snön!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar