måndag 2 februari 2009

Det är dags att börja bli frisk

Måndag morgnar är alltid kaotiska när Martin och barnen ska iväg till jobb och dagis. Skrik triggar definitivt huvudvärk. Det skulle vara så lätt att falla tillbaka till min deppiga vardag men jag ska försöka vända trenden nu. Det är dags att börja bli frisk.

Helgen med mamma var helt suverän. Hon tog tag i saker och ting och det gick jättebra på alla sätt och vis. Jag fick såklart några omgångar huvudvärk men jag lyckades avstyra dem genom att vila och tänka positiva tankar plus några värktabletter (men inte så många). Jag hade inte alls dåligt samvete över att jag inte "gjorde något" och kunde hålla oron och därmed värken i schack. Det är väl konstigt det här med mammor, att det är så skönt att ha en.

För första gången har det varit väldigt tydligt att värken är kopplad till stress. Mina värsta triggers är mina barn vilket ju förstås är hemskt att inse men ack så sant. I går t.ex. när solen sken och allting kändes bra så bestämde vi oss för att ta en liten promenad runt kvarteret. Herman var inte lika övertygad och efter 100 meter och konstant gnäll slog värken till med kraft och det var bara att vända tillbaka. Det positiva med det är förstås att det innebär att jag själv kommer att kunna styra över värken. Det är det jag ska lära mig nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar