måndag 9 februari 2009

Den viktigare kampen - att må bra

Idag har jag pratat med min käre handläggare på Försäkringskassan och han var så trevlig och önskade mig lycka till med omprövningen. *ha, ha* Ja, han kan ju kosta på sig att vara trevlig när han inte längre har hand om ärendet.

I morgon har jag en tid hos min nye läkare på Vårdcentralen och jag hoppas, hoppas, hoppas att han är riktigt bra och kan hjälpa mig både med det som varit (läs kan skriva ett bättre sjukintyg än min förra läkare) och har lite idéer om hur jag ska kunna må bättre framöver. Det gäller att hålla isär begreppen, det är lätt att fokusera på kampen med Försäkringskassan istället för den viktigare kampen - att må bra. Det är ju det jag egentligen ska lägga krutet på.

Annars har det varit en hyfsad dag, förmiddagen var inget vidare men ett par timmar i soffan vände trenden. Sedan blev det Akupunktur och det gick riktigt bra idag så jag fortsätter nog några gånger till med det. Jag mår i alla fall inte sämre av det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar