torsdag 19 februari 2009

Jag är på gång igen!

Idag kan jag med glädje och stolthet konstatera att jag haft en riktigt bra dag. Jag gick upp tidigt och skjutsade Martin till jobbet och åkte sedan till Fotsteget där Carina Larsson tog hand om mina fötter. Det var helt sagolikt och jag hade inte en tillstymmelse till huvudvärk ens om jag kände efter. Sedan åkte jag hem och kunde sitta vid datorn en bra stund utan att få ont - det är ju så kul att fixa och greja när jag mår bra! Den större delen av eftermiddagen gick dock till att sitta i soffan och läsa. Just nu är det en deckare som utspelar sig på Sandhamn i Stockholms skärgård. Den heter "I de lugnaste vatten" och är skriven av Viveca Sten. Kanske inget litterärt mästerverk men jag gillar miljön den utspelar sig i och den är tillräckligt spännande för att jag ska bli sittandes en stund.

Så var det dags att hämta Martin och då kom herr H i alla fall - jag tog en Burana och försökte hålla mig lugn och koncentrera mig på bilkörningen. Det är inte alls bra att köra bil när herr H är igång, dels för att det förvärrar värken och dels för att det måste vara farligt - det är svårt att hålla koncentrationen uppe när man har ont. Hur som helst, jag tog mig till Borås och tillbaka och sedan blev det en timme i soffan. Fast det var helt OK, jag red ut stormen utan att ta till några starkare tabletter och hade sedan ork att lägga barnen. Det är inte varje dag kan jag lova. Så för mig har det varit framgång på framgång idag. Nu hoppas jag på en god natts sömn så att jag kan klara av yogan i morgon bitti. Jag är på gång igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar