måndag 23 februari 2009

Nu börjar bilden klarna något

Nu börjar bilden klarna något. Jag börjar ana hur min värk fungerar och om jag har rätt så är det helt och hållet stressrelaterat. Man kanske till och med skulle kunna kalla det stressutlöst migrän. Det är inte helt lätt att sätta ord på mina aningar eftersom jag inte har förstått det själv ännu men det verkar som om min kropp reagerar starkt när jag oroar mig över något, den slår bakut vid all typ av anspänning men framför allt reagerar den mot att "bita ihop och rycka upp sig". Eftersom min stresströskel är lika med noll så utlöses värken i princip hela tiden. Enda gången jag mår bra är när jag är fullständigt harmonisk, inte har några tider att passa och inga som helst krav på mig (verkliga eller inbillade). Det är ju förstås ohållbart att det ska fortsätta på det här viset men just nu måste jag lyssna på kroppen och bara ta bort allting som stressar mig, alternativ komma på ett sätt att tänka runt problemen och hitta ett annat förhållningssätt till saker och ting men det tar tid. Jag börjar som sagt att få en aning om hur det hänger ihop men en lösning är fortfarande långt borta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar