fredag 19 december 2008

Spänningshuvudvärk?

Idag hade jag huvudvärk i princip hela förmiddagen, först små känningar från 7-11 men efter att ha tagit ibumetin + paraflex så gav det med sig vid lunchtid. Eftermiddagen har varit besvärsfri, jag har legat i TV-soffan och kollat på Greys Anatomy, säsong 1. Hur bra som helst!

Eftermiddagen med familjen gick fint, vi käkade fredagspizza (absolut ingen bra vana, jag vet!) och sedan var det Barda - veckans höjdpunkt om du frågar Herman.
Efter en kanoneftermiddag kände jag mig tuff, så jag gav mig ut på en promenad, hur skönt som helst. Kommer hem, stretchar och så pang - huvudvärk! En 3:a på Kip-skalan*. Det måste ju bara vara spänningshuvudvärk, eller? Förutom att det gör ont kring ögat, bihålorna, ögonbrynet, käken så går det även ner i axeln... hmmm.... Å andra sidan har jag läst att Hortons kan triggas av fysisk aktivitet. Nej, jag har fortfarande ingen aning om vad som händer och varför. Idéer någon?

* http://www.clusterheadaches.com/scale.html

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar