onsdag 25 november 2009

Vägen går vidare, framåt och uppåt

Vilken resa det har varit. Från ett smått hysteriskt liv som dubbelarbetande mamma till en fullständig kollaps, sjukdom och den långa vägen tillbaka. Nej förresten, inte tillbaka. Vägen går vidare, framåt och uppåt men absolut inte tillbaka till hur livet såg ut innan, det är ett som är säkert. Nej, nu startar ett nytt liv där jag kan fortsätta utvecklas som människa och må ännu bättre.

Det är lockande att försöka skriva ner alla insikter som jag tagit till mig under året men jag låter bli. Det är upp till var och en att ta reda på vad som känns rätt och riktigt och våga lita på sin innersta röst. Det enda jag vill säga är att svaren finns där, gott folk, om ni bara vågar ställa frågorna.

Och på tal om gott folk, vad hade jag gjort utan er? Att ni har funnits där och läst mina inlägg, kommit med uppmuntran när jag mått som sämst och glada tillrop vid mina (om än små) framsteg har betytt massor. Tack snälla ni.

Allting har sin tid och nu är jag redo att lämna ”Horton” bakom mig. Kanske startar jag en ny blogg med en annan inriktning? Vill du följa med på den resan så skriver du bara en kommentar här nedanför och talar om adressen till din blogg eller mail så lovar jag att meddela när det finns något nytt att läsa.

Ha det så bra och lev livet! Det planerar jag att göra.

Kramar i massor
från Fia

Mot nya äventyr

10 kommentarer:

  1. Lycka till gumman! Kram M

    SvaraRadera
  2. Bra där! På tal om FOKUS :-)

    SvaraRadera
  3. Kramar och kärlek till dig Fia, jag är stolt över dig - du är unik!! kärlek i massor

    kram kram Anna

    SvaraRadera
  4. Jag vill veta vart du tar vägen!

    SvaraRadera
  5. Jag följer dig i vått och torrt! = ) Gillar ditt inlägg! INTE tillbaka utan till ett nytt liv med nya äventyr. De där insikterna som var lockande att skriva ner, tycker jag absolut att du ska skriva ner. Kanske inte på bloggen, men skriv ner i din egen lilla bok. Det tror jag är guld värt att ha med oavsett vad som händer i dina nya äventyr! Petra

    SvaraRadera
  6. Soffi :o) Jag vill absolut hänga med på nya inriktningar!!! Massa kramar och energi till dig! Cecilia

    SvaraRadera
  7. Kram gumman! Jag följer dig gärna!
    /Viktoria

    SvaraRadera
  8. hej ! hittade sida nu.. jag har nog oxå fått detta elände ( horton huvudvärk) var till röntgen i går ..i dag svar .. inga fel.läkaren ringde sa att jag skulle få nån näs spray.. ska hämta ut den i morrn.. jag jobbar natt. o i lördags då var jag så slut att jag bara ja somnade i bilen på jobbet... har då sovit dåligt alla dessa skift.. står som omplacering till dag .. ja men de tycks dröja.. jag är 53 år bor i dalarna.. gort en hjärtop 2004 har en mekanisk klaff. men de funkar bra.. men jag är nog en stressperson.. svårt att koppla av.. hoppas du kan ge mej lite råd.. Va ska man göra.. mvh kerstin i dalarna....

    SvaraRadera
  9. Hejsan Fia,
    Det var ett tag sen jag var in och kollade din blogg och tänkte att nu blir det mycket att ta igen. Trist att se att du stänger ner. Vi på Migränföreningen i Stockholms län får tacka för den tid som varit och många av oss har följt dina inlägg med stort intresse. Vi får väl hitta någon annan migränblogg att länka till istället. Men det blir inte lätt. Lycka Till!

    SvaraRadera