torsdag 19 november 2009

Rädda för Svinis

Jag har gått omkring som en lycklig liten solstråle mitt i ösregn och storm. Glad och tacksam för att migränen inte är så jobbig, att det är roligt på jobbet, att jag sovit två nätter utan insomningstabletter och att jag slipper ha på mig mina solglasögon var och varannan dag.

Men nu har även jag fått en dos av det eländiga i form av en förkylning. Jag har försökt ignorera den några dagar men i morse skickade mina kollegor hem mig från jobbet. Förstår inte varför, jag har varit på jobbet i sämre skick än så här. Vad är väl en täppt näsa, envisa (och högljudda) nysningar, lock för öronen, en hjärna som är som en degklump och snor som rinner och flyger omkring mig?

De är nog rädda för Svinis. Mesar.

Ruttet novemberväder

3 kommentarer:

  1. Dom är nog det :) Å andra sidan är det väl alltid skönare att få vara hemma när någon annan har skickat hem en, man slipper liksom det där gnagande samvetet... Krya på dig!

    SvaraRadera
  2. Hur mår du? Blev det någon influensa? Har ni vaccinerat killarna? Hoppas på att du "bara" var förkyld. KRAM pi

    SvaraRadera
  3. Knaada: Ja, visst är det skönt när någon annan fattar beslutet åt en!

    P: Nej då, ingen svininfluensa här, bara en helt vanligt förkylning. Efter en veckas snorande och nysande så börjar den ge med sig så smått. Kram

    SvaraRadera