torsdag 5 november 2009

Lära känna sig själv och sin aura

Var det någon som såg när den norska prinsessan Märtha Louise var med i Skavlan härom kvällen? Hon har tillsammans med Elisabeth Samnöy skrivit boken "Möt din skyddsängel" som har kommit ut i affärerna nu i höst. Visst lät det lite flummigt det här med änglar men jag tyckte att hennes budskap att "det är viktigt att lära känna sig själv och sin aura" var väldigt intressant.

Hon nämnde att vissa människor har sin aura nära sig själva och andra har en aura som sträcker sig långt ut. Om jag funderar över hur jag själv är som person så är det ganska tydligt att jag har en "stor" aura. Nackdelen med det är att jag delar med mig av mig själv samtidigt som jag tar in mycket av det som finns runtomkring mig, vilket enligt Märtha Louise leder till att jag dräneras på energi. I mina öron låter det högst sannolikt.

Jag behöver alltså träna på att "förminska min aura" och fokusera på det jag ska göra och inte sitta med spetsade öron och öppna sinnen precis hela tiden. Det här är en enorm utmaning för mig, att fokusera inåt och skjuta världen lite längre ifrån mig.

Det är nog bäst att jag planerar in några fler meditationskvällar hos Ingalill i Sjökullen så att jag får träna mig lite.

Prinsessa som har koll på det här med andlighet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar