fredag 4 september 2009

Mindful walking

Åh, vilken vecka! Jag är så lättad och glad att jag lyckats vända trenden och idag känner jag mig nästan "normal".

Jag har arbetat lite varje dag och har fått stöttning både från min terapeut, Rehab-Bengt (som förvisso läxade upp mig en smula), min familj och mina arbetskamrater och med så massivt stöd kan jag inte göra annat än att må bra.

Den här veckan har jag även hittat tillbaka till lugnet. Jag har fått påminna mig om att inte springa fram i korridorerna på jobbet med en laptop på ena armen, pratandes i mobiltelefon, på väg till nästa möte för då tar det inte många minuter innan jag måste bryta. Nej, jag praktiserar "mindful walking" numera, dvs när jag går, så går jag. Precis bara det och ingenting annat. När jag kör bil så kör jag bil, ingenting annat. När jag äter, så äter jag, inte pratar eller läser samtidigt osv.

På kvällarna har jag inte tvättat, städat, plockat, ätit, tittat på TV... utan helt enkelt satt mig ner i soffan med en filt över mig och en tänd brasa precis intill. Då känner jag hur det pirrar och sticker i kroppen och inser hur svårt jag har att faktiskt varva ner. Men efter en stund i lugn och ro så går det faktiskt, även en hektisk vardagskväll. Nu ser det förvisso ut som om ett mindre världskrig dragit fram här hemma men det får det vara värt för med skallen är det riktigt bra.

Visingsö

3 kommentarer:

  1. Bra, fortsätt så! Mer mindful walking och brasor åt oss alla.
    Kram, Lisa

    SvaraRadera
  2. Håller med Lisa. Hösten är ju också en lämplig tid för att tända ljus och brasor. Vad det gäller "världskriget" inne, fixar det sig nog i sinom tid. Kram M

    SvaraRadera
  3. Jodå, hela lördagen gick åt att bara ta det lugnt och plocka ordning lite här hemma och nu eldar vi för fullt och dricker thé. Jag har väl aldrig sett Martin läsa så mycket som den här veckan. Trevligt. :-)

    SvaraRadera