fredag 28 augusti 2009

Dags att backa

Det känns som att jag är tillbaka i februari, migränen sitter i från morgon till kväll och toppar med riktiga anfall då och då. Igår hade jag två attacker på samma dag. Den första kom när jag satt i bilen på väg till jobbet (och det blev återigen ett par timmar på en parkeringsplats innan jag kunde vända hemåt). Sedan gav det med sig litegrann men framåt eftermiddagen stegrades värken igen. Den gången var jag i alla fall hemma.

Utöver själva migränen så är jag extremt trött, det tjuter och susar i öronen, hjärtat bankar i bröstet så det nästan hörs och jag är skakig. Så OK, jag fattar, det är dags att backa innan jag kraschar.

Jag stannar hemma från jobbet idag. Jag har bestämt mig för att kompa ut istället för att sjukanmäla mig, för tanken på att behöva blanda in Försäkringskassan känns inte särskilt lockande. Jag ska koncentrera mig på att röra mig långsamt, prata långsamt, tänka långsamt (eller helst inte alls) och bara flyta igenom helgen. Förhoppningsvis räcker det för att jag ska fixa jobbet på måndag. Så nu får det vara nog. Ha en trevlig helg kära vänner!

4 kommentarer:

  1. Varma tankar skickas från oslo.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Det gör ont i själ o hjärta att höra hur du mår. Många kramar från M

    SvaraRadera
  3. har bara haft migrän en enda gång, men det räckte mer än väl! jag blev ljuskänslig, tappade ord, kunde inte skriva och förstod inte vad folk sade... hemskt!

    så jag lider verkligen med dig! hoppas att det släpper snart för dig!

    Och du, tack för din kommentar inne hos mig också!:.))

    SvaraRadera
  4. Tack för era kommentarer! Det värmer KRAM

    SvaraRadera