måndag 17 augusti 2009

Sorgsen

Jag känner mig låg. Jag är lite sorgsen och har lätt till tårar. Under hela min sjukskrivning har jag aldrig varit ledsen utan den enda gången jag möjligtvis har gråtit har varit av smärta eller frustration, men nu...

Jag är helt enkelt nedstämd och det är jag inte van vid. Jag har ju för vana att stoppa undan alla jobbiga känslor, slå bort det som kan vara känsligt och tänka på något annat men nu känner jag inte för det. Jag ska försöka vara lite ledsen och prova hur det känns.

Fast jag vet inte, så här långt är det inget vidare.
.

Dramatiskt och höstlikt väder passar min sinnesstämning

3 kommentarer:

  1. Lilla plutt Fia, det är OK att vara ledsen. Men jobbigt. Jag tror i alla fall att det är värt det. Låt det kännas tungt ibland, för det kommer alltid en annan dag efter det då allt känns bättre! Livet är ju som en sinuskurva och ibland måste man få rasa ner i hålen. Ingen orkar jämt vara glad - inte ens du. Släpp efter en stund vetja, det blir bättre sen. kram kram från Anna

    SvaraRadera
  2. Älskade Soffi,
    Jag håller med Anna, det är mer än Ok att vara ledsen, även om det är jobbigt - och sorgligt. Du har haft det tuffare än du själv förstår och det tar sig säkert uttryck på detta viset nu.

    Vi får väl försöka se det som att allt i livet har en mening...

    Jag tänker på dig och finns ifall jag du behöver mig, närsom. Dessutom kör jag förbi Bollebygd i stort sett varje dag...

    Många kramar Cecilia

    SvaraRadera
  3. Åh, vad ni är gulliga. Ni anar inte hur mycket ert stöd betyder för mig!

    Jag vet inte om det finns någon mening med det här men jag får väl försöka ta emot de här tråkiga känslorna på samma sätt som jag har tagit emot värken så får vi se vart det leder.

    KRAMAR

    P.S. CC, du får gärna stanna till någon dag, onsdagar är jag hemma. I morgon finns det en rätt överhängande risk att jag får sällskap av några kraxiga grabbar, men kanske nästa vecka? D.S.

    SvaraRadera