onsdag 11 mars 2009

Sedan är det något mystiskt som händer

Jag börjar så smått bli en vanlig människa. Både i söndags och i måndags var jag i princip värkfri och kunde delta i de aktiviteter som pågick runtomkring mig, fixa fika, leka med barnen, åka på ett läkarbesök, ringa några telefonsamtal o.s.v. När jag mår så bra börjar jag direkt tänka "-Nu är jag frisk! Nu kan jag börja jobba igen!" Sedan är det något mystiskt som händer för så fort jag haft sådana positiva tankar och känt mig rätt så skaplig kommer det ett bakslag.

Igår tisdag, vaknade jag med värk. Jag hade ingenting planerat så jag la mig i TV-soffan och kollade på Nyhetsmorgon, Americas Next Top Model, Oprah men framåt Rachael Ray (bara kvalitetsprogram) så blev det för intensivt och det var bara att ge upp och inse att attacken inte skulle gå att stoppa. Det blev några timmar i sängen, några på toaletten och sedan avslutade jag kvällen liggandes i soffan.

Jag blir så himla besviken! Även om jag vet att attackerna kommer med jämna mellanrum så blir jag bara mer och mer ledsen när det händer. Jag har verkligen börjat tröttna på det här nu. Jag vill få tillbaka mitt liv. Jag vet att jag inte ska tänka så utan fokusera på att jag faktiskt hade två bra dagar men det är så svårt.

Men idag är det bättre igen och solen tittar fram bakom molnen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar