torsdag 5 mars 2009

Avslappning med hälsocoachen

Idag har jag haft en bra förmiddag. Jag klarade av att ta mig till Krafthuset för att träna avslappning med hälsocoachen Sofia Nilsson. Det är ju otroligt förmånligt att kommunen tillhandahåller den här typen av aktiviteter för stackars sjukskrivna... Projektet heter Aktiv vardag och ger mig möjlighet att träna stavgång, avslappning, vattengympa och yoga i den mån jag orkar. Ja, det kändes bra och den sköna känslan har hållt i sig under eftermiddagen.

En annan bra sak är att jag hade ett långt samtal med Volvos handläggare på Försäkringskassan och hon gav mig många råd och tips som kan hjälpa till att få mitt ärende godkänt. Det hänger väldigt mycket på om den företagsläkare jag ska träffa nu på måndag lyckas intyga att min sjukdom påverkar och har påverkat min arbetsförmåga. Även Martin har pratat med en bra person (min handläggares chef) på FK så nu börjar bilden klarna och vi tror vi förstår vad de vill ha av oss. På måndag gäller det alltså! Återigen vilar min framtid i någon annans händer och den ovissheten tar knäcken på mig. Jag inser att mitt (inte så lilla) kontrollbehov får mig att känna mig extra olustig när jag upplever att jag inte kan påverka situationen. Att bara vänta och se ligger inte direkt för mig. Men jag gör så gott jag kan, fortsätter läsa om Barack Obamas uppväxt och lever mig in i handlingen. Det fungerar en stund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar