måndag 30 mars 2009

Idag tänkte jag åka till jobbet

Idag tänkte jag åka till jobbet. Jag har en tid hos företagsläkaren klockan tre och om jag hinner så tänkte jag titta till mitt skrivbord och säga hej till mina arbetskamrater innan dess. Jag har inte varit där på fyra månader så det är ett stort steg att bara ta sig dit och hem igen. Jag ska åka kommunalt dessutom.

Jag känner mig stark idag. I fredags morse körde jag yoga och igår kväll meditation och det ger så mycket att få en stund att fokusera inåt och känna efter hur kroppen känns. För mig som alltid har gått omkring med alla sensorer riktade utåt, känslig för stämningar och snabb på att lyssna av andra människor så är det en helt ny upplevelse att kunna rikta fokus inåt och på så sätt samla kraft. Det är otroligt häftigt och jag kommer att fortsätta träna med mig själv på det viset, det är ett riktigt bra sätt att ladda batterierna. Så här i efterhand förstår jag inte hur jag har orkat köra på så länge utan att någonsin stanna upp och fylla på med ny energi.

Alla borde unna sig ett besök på Sjökullen: http://www.kroppskonst.se/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar