tisdag 20 januari 2009

Så hej allihop, nu fortsätter bloggen som vanligt

Nu är jag hemma igen efter en lugn vecka i Hurghada, Egypten. Jag och min syster var i ungefär lika bedrövligt skick - jag med min skalle och hon med en rejäl förkylning, feber och allt vad det innebär - men trots det så hade vi en härlig vecka. Som jag hade lovat lämnade jag inte hotellområdet utan tillbringade dagarna på rummet, under ett parasoll på stranden, i någon av resturangerna eller barerna. Det blev en snorkeltur på fredagen men båtarna avgick från hotellområdet så det kvalificerar väl knappast som en utflykt?... Nej, någon äventyrsresa var det inte utan helt och hållet kravlöst och fantastiskt avkopplande. Tack snälla Lisa, du är bäst. Jag ska se om jag kan fixa "My heart will go on" på panflöjt som du gillade så mycket! :-D

Horton var med på resan förstås, precis som vanligt, varken mer eller mindre. Det positiva var att det inte gjorde något att jag fick ta några timmar på rummet om det behövdes. Jag kunde ta mina attacker utan att känna mig som en belastning, vilket ju ofta är fallet när jag är hemma. Jag kopplade av och sov gott på nätterna. (Det är förstås en sanning med modifikation, jag sov gott tills jag väcktes av värk, men när värken var över så kunde jag somna om och sova gott igen.) Jag hade heller inga problem med att somna på kvällen, så all stress och oro jag hade känt tidigare var som borta. Inga insomningstabletter alltså.

När jag kom hem var jag så dum att jag öppnade brevhögen som låg och väntade på mig och där fanns ett besked från Försäkringskassan där de talade om att mina sjukintyg inte tillräckligt styrker att jag varit sjuk och att de därmed överväger att inte betala ut någon sjukpenning. Den natten sov jag nästan ingenting. Snacka om att vara tillbaka i vardagen igen. Så hej allihop, nu fortsätter bloggen som vanligt.

4 kommentarer:

  1. Hej,

    Det är ingen rolig herre du har fått besök av. Lider verkligen med dig när jag läser. Till råga på allt behöva slåss med myndigheter. Ibland undrar man varför man betalar skatt :-(
    Hoppas att den otrevlige herren avslutar sitt besök hos dig fort. Jag tänker på dig och känner med dig. Ser framemot att ta en lunch och prata med dig när du känner att det funkar.

    mvh
    /TINA

    SvaraRadera
  2. Helvetes försäkringskassan, vad fan håller de på med?!? De kan betala ut bidrag hit och dit men ska tveka i detta fallet?!? I´m speechless...

    Skönt att höra att ni haft det bra :) Kramar

    SvaraRadera
  3. Hej Fia!

    Vad ska man säga...vilket skit!!! Skönt att du orkar skriva av dig, hoppas att det hjälper dig. Vi tänker på dig och familjen och hejar på dig hela vägen in i mål. Du kommer att fixa det här, Horton har inte en chans.

    Vi hörs snart!
    Kram Camilla m fam

    SvaraRadera
  4. Tack, vad ni är gulliga allihop. Det är toppen att läsa era kommentarer! KRAM

    SvaraRadera