måndag 5 januari 2009

Jag har egentligen två spår att jobba med

12 minus och strålande sol, kan det bli bättre? Hmm, ja kanske en smula. Jag har väldigt svårt att acceptera saker och ting, är allmänt förvirrad när det gäller herr H och känner mig maktlös. Det är omöjligt att planera framåt eftersom jag inte vet hur jag kommer att må och det är jag inte van vid. Irriterande.

Jag har egentligen två spår att jobba med, dels att få bukt med Horton-attackerna men även den dagliga värken. När det gäller Hortonattackerna så har jag fått remiss till Cephalea Huvudvärkscentrum i Göteborg och jag ska försöka få komma dit så snart som möjligt. Jag ska hänga på luren när de har telefontid mellan klockan 08.00-09.45 nu på onsdag. Avseende "kringvärken" så vet jag inte riktigt vad jag ska göra. Promenader, massage, avslappningsövningar, sömntabletter, mental träning...?

Utöver detta så har jag ju även den administrativa djunglen att ta mig igenom. Lönekontoret, Försäkringskassan, mitt försäkringsbolag... Jag får se det här som en studie av den svenska vården. Jag ska väl inte uttala mig riktigt ännu men snabbt går det ju inte i alla fall och billigt lär det inte heller bli. Jag samlar alla kvitton för läkarbesök, mediciner, massage men vågar inte summera dem, det skulle inte bli roligt. Om jag dessutom ska ha råd att besöka Huvudvärkscentrum så kommer det att svida i plånboken. Från den 1 mars kostar ett besök 1.771 kronor eftersom Göteborgs politiker drar in på just den typen av vård. Ja, vad ska man säga?

Ja, ja, nu ska jag lägga detta åt sidan lite och koncentrera mig på Frallans 2-årskalas. Det vore väl skandal om herr H skulle få förstöra det! Soliga vinterhälsningar från mig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar