torsdag 8 januari 2009

Vågar man hoppas?

Jag mår rätt så bra. Jag är förvisso väldigt trött och har en mer eller mindre konstant "bakgrundshuvudvärk" plus några intensivare känningar ett par gånger om dagen men jag har inte haft en riktig attack på en vecka. Det är ju helt otroligt. Jag tror att det beror på att jag undviker värktabletter av Paracetamoltyp (Alvedon, Panodil, Paraflex), alkohol, choklad men framförallt smakförstärkare. En annan teori är att min Hortonperiod börjar gå mot sitt slut?... Tänk om det kunde vara så? Vågar man hoppas? I så fall har jag "bara" den här spänningshuvudvärken och lite utmattningssymptom kvar och det känns ju mer hanterbart. Inget som inte går att fixa.

Jag och min syster har bestämt oss för att resa bort en vecka för avkoppling och vila så på lördag sticker vi till sol och värme! Jag tar med en trave böcker och har för avsikt att stanna på hotellområdet hela veckan och bara förflytta mig mellan hotellrummet, poolen och restaurangen. Får väl se hur det blir med huvudet - håll tummarna!

2 kommentarer:

  1. Jag kan tillägga att vi har sparat till vår gemensamma reskassa i över tio år, säkert femton, men inte hittat rätt tillfälle att åka. Men nu är det dags! Det är vi värda, syrran. Puss.

    SvaraRadera
  2. Det är ni definitivt värda!!!

    SvaraRadera