onsdag 28 januari 2009

Gjorde jag inte allting rätt?

Så vansinnigt irriterande att det hela tiden blir bakslag. Igår tyckte jag att jag hanterade dagen på ett bra sätt, jag tog det lugnt och klarade mig utan någon attack. Istället hade jag en mer hanterbar, men konstant värk. Det kändes som att det när som helst skulle bryta ut men jag lyckades hålla det i chack med en värktablett på morgonen och en vid lunch. Jag balanserade precis på gränsen till ett anfall men kunde stolt konstatera när jag gick och la mig att jag hade klarat dagen utan några större mängder värktabletter. Jag bestämde mig för att ta en insomningstablett för att sova riktigt gott och ha en ännu bättre dag efter en god natts sömn.

Så blev det inte riktigt. Jag sov förvisso länge men vaknade med en huvudvärk som jag inte kunde ignorera. Jag gick upp, tog en värktablett (numera är det Magnesyl Koffein som gäller) men insåg direkt att det inte skulle räcka till. Ögat hade börjat rinna och värken var inte att leka med. OK, anfall på gång, vad ska jag hitta på nu? Bestämde mig för at prova den tredje triptanen som jag fått utskriven och tog en Almogran. Satte mig i badrummet med en våt handduk för ansiktet, vaggade fram och tillbaka och väntade på att tabletten skulle börja värka. Det märktes direkt när den fick effekt, det började pirra i armar och ben och plötsligt insåg jag att det inte gjorde lika ont och jag kunde lite yr titta upp och dra en lättnadens suck att det var över.

Varför blev det så här? Gjorde jag inte allting rätt igår? Jag tycker mig se en koppling mellan att hålla igen på värktabletter och nya anfall men det kanske är inbillning? Ja, ja, det är fortsatt ett mysterium. Det är väl bara att slänga sig i soffan och köra på med fler avsnitt av Grey's Anatomy. ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar