fredag 9 januari 2009

"Hellre drogad än plågad"

Idag tänkte jag att jag skulle försöka klara mig utan värktabletter och avstod vid ett par tillfällen under dagen att ta en Ibumetin. Klockan 14.00 var det nära att jag trillade dit men jag ville verkligen klara mig utan. Jag hade några ärenden och hoppade in i bilen. Det blev en tuff timme och klockan 15.00 så kände jag att värken tilltog i styrka. Jag var var låg på socker och började dessutom bli åksjuk så jag stannade till på Shell och köpte en cappuccino, en muffins och en flaska vatten. Tog en Ibumetin men var tvungen att fortsätta eftersom jag hade en tid att passa på vårdcentralen (en sköterska skulle visa mig hur jag ska ta Imigransprutorna). Jag var inte i så god form under mitt besök på vårdcentralen men det blev lite bättre kring 16.00. Satt still och bara vilade en bra stund. Sedan brallade det i igen och den här gången var det ingen tvekan - herr H visade musklerna och jag fick ta Zomig Nasal och ge attacken en dryg halvtimme. Det var inte den värsta sorten utan kanske en 7:a på Kip-skalan.

"-HA, HA, HA" hånskrattar herr H. "-Där ser du vem det är som bestämmer!"

Jag kommer inte att avstå från värktabletter den närmsta veckan, det kan jag lova. Ingen avvänjning här inte. "Hellre drogad än plågad" som min kära syster så fint uttryckte det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar