fredag 9 januari 2009

Jag avskyr att min trovärdighet ifrågasätts!

Den här dagen började fint. Ingen huvudvärk. Klockan tio hade jag en massagetid hos Anders "Skogen" Widerberg och det var välbehövligt kan jag lova. Jag var väldigt stel i höger axel, skuldra och nacke. Min förra massagetid den 29/12 fick jag ställa in eftersom jag fick en huvudvärksattack precis vid den tiden. Det är ju typiskt, jag har i princip inga tider att passa men ändå så kör det ihop sig precis när jag ska iväg! Hur som helst, eftersom jag inte fått massage på två dryga veckor så fanns det en hel del spända muskler att knåda. Jag ska definitivt fortsätta att gå dit regelbundet.

Jag kom hem, glad i hågen, och då ringde en man från Försäkringskassan. Mina sjukintyg t.o.m. den 24 december hade kommit in och även min Ansökan om Sjukpenning vid sjukdom under utlandsvistelse. Däremot så saknades det senaste sjukintyget (som jag fick hemskickat först i förrgår och lade på lådan idag) och då förklarade handläggaren så snällt att han inte kunde göra någon bedömning av mitt ärende, att försäkringskassans läkare skulle utvärdera mina intyg, att de var viktigt att sjukintyget var välgrundat, att man ska ju skicka in sjukintygen direkt, att jag kunde överklaga deras beslut om jag fick avslag bla bla bla. Fy sjutton vad maktlös jag kände mig! Jag tackade snällt för att han hade ringt och han sa att jag skulle få besked inom några veckor. Ha det bra. Hej hej.

2 kommentarer:

  1. Ja lika bra att du vänjer dig vid FÖRSÄKRINGSKASSAN...... Så mycket ilska och så många tårar genom åren... Inte heller de vet vad Hortons huvudvärk är eller innebär.

    Men men hoppas nu att det går bra.

    SvaraRadera
  2. Lägg ingen energi på försäkringskassan i onödan. Åk på semester och ha det bra.
    Att leva i i nuet kräver träning och åter träning. Det är svårt och inte alltid smärtfritt! Men energin går åt till det den behövs. Jag tror du klarar det finfint. Om du t ex bestämmer dig för att din semester resa ska ge dig energi och vila eller vad du nu vill att den ska ge dig, medvetandegör du vad du vill ha ut av resan. Samtidigt medvetandegör du vad som eventuellt kan förstöra det "goda" för dig. Då är det lättare (inte alltid urlätt kanske ;-))att också medvetet styra bort sådant som dränerar energi. Du behöver varje uns av energi till att läka och må bra, så var rädd om dig och tänk ofta; Vad ger mig energi och vad mår jag bra av? Och tvärtom ibland; Mår jag bra utav det här eller kan jag göra eller tänka annorlunda?
    Ha en jätteskön semester!! Och lämna Mr Horton på en parkbänk här hemma..../AK

    SvaraRadera