onsdag 1 april 2009

Lätta uppgifter utan deadline

Idag ska jag ta det lugnt. Efter två lyckade dagar med mycket aktiviteter så gäller det att varva ner och ladda batterierna så att jag kan fungera i morgon. Då ska jag nämligen till jobbet igen för att träffa min chef och rehabansvarig. Vi ska tillsammans ta fram en rehabiliteringsplan som jag hoppas kan dra igång nästa vecka. Jag vill så gärna komma igång nu.

Det jag funderar över är vilka arbetsuppgifter jag skulle kunna tänkas utföra till en början och jag vet inte riktigt hur jag ska resonera. 25% är ju detsamma som två timmar om dagen och det är väl naivt att tro att jag kommer att kunna utföra några stordåd på den lilla tiden. Dessutom måste det ju vara arbetsuppgifter som inte är alltför krävande eftersom min stresströskel fortfarande är väldigt låg. Det allra skönaste vore om någon bara kunde ge mig lagom stora uppgifter så att jag själv slapp vara så drivande och kreativ men vad sjutton skulle det kunna vara för något? Lätta uppgifter utan deadline existerar liksom inte... Men nu struntar jag i det och går ut en stund på balkongen och njuter av att våren är här!

3 kommentarer:

  1. Kom ihåg MML, Minsta Motståndets Lag. Gå den väg som är smidigast för DIG och känns rätt för DIG. (dvs inte utifrån vad andra tycker eller vad som skulle vara en "duktig" prestation.). Förenkla livet med MML! Ta med dig MML till jobbet.

    SvaraRadera
  2. Du har följt Sabinas kamp och skrivit en kommentar i hennes blogg. Därför tänkte jag tala om att jag startat en insamling på Cancerfonden. Den heter "För döda mammors barn. Till minne av Sabina Najjar."

    För ett halvår sedan samlade vi i bloggvärlden in över 100.000 kr till Barncancerfonden till insamlingen jag startade under namnet "Den jävla idioten".

    Du kan skänka 50 kr direkt genom att sända ett SMS med texten Besegra 9 till telefon 72900.

    Sabina skrev flera gästbloggsinlägg i bloggen Enbart. Hennes sista var också en av de mest gripande. http://enbart.blogg.se/2009/january/090117-enbart-gb-av-sabina.html

    Jag hoppas att du vill sända några SMS och skänka pengar till Cancerfonden. Kopierar gärna texten och sprid den vidare.

    Tack för att du bidrar. Sänd en extra tanke till Sabinas små barn! http://mittlivsabina74.blogspot.com/

    Peter PC Carlsson

    SvaraRadera
  3. Tack Petra för dina alltid så kloka råd! Kramar till dig och familjen

    SvaraRadera