torsdag 2 april 2009

Även där hade Rehab-Bengt svar på tal

Sådär ja, ytterligare en bra dag till handlingarna. Det började lite skakigt med en huvudvärk som lurpassade och hotade att bryta ut men jag tog en värktablett och andades lugnt och djupt och försökte få ner pulsen och stressnivån i kroppen. I bilen på väg till jobbet visste jag inte åt vilket håll det skulle gå men efter en stunds vila på parkeringen utanför kontoret och ytterligare en kvart i vårsolen så kände jag mig helt ok.

Det blev en lunch med Anki - min teamleader och goda vän - och efter det var det dags för mötet med min chef och Rehab-Bengt. Den första delen gick åt till att prata om Försäkringskassans usla behandling men sedan kunde vi komma igång med själva Rehabiliteringsplanen som egentligen var ren formalia (ytterligare ett papper som FK vill se, om de nu någonsin börjar hantera mitt ärende). I och med detta så har i alla fall min arbetsgivare gjort vad som förväntas av dem och det känns förstås skönt för min chef att ha ryggen fri.

När planen var klar så deklarerade jag att "-Jag är redo att börja jobba eller i alla fall börja prova!" vilket förstås gjorde dem båda glada. Rehab-Bengt drog igång igen och berättade vad som kommer att hända nu: Jag börjar jobba måndag - onsdag - fredag (3 timmar och 20 min per dag) och ägnar mig åt att vila och sköta min rehabilitering i form av yoga, terapi, avslappning, akupunktur osv på tisdagar och torsdagar. Bengt kallar mig till ett möte en gång i veckan för att stämma av hur det går och han kallar även min läkare och min chef till regelbundna avstämningsmöten. "-Du ska inte behöva göra någonting annat än att koncentrera dig på jobbet." sa han till mig och det låter ju helt suveränt. Vilken service och vilken stöttning. Jag är mållös.

Sedan pratade vi om vilka arbetsuppgifter som skulle kunna bli aktuella och även där hade Rehab-Bengt svar på tal. "-Det får inte vara någon tidspress, du ska inte få en arbetsuppgift på måndagen som ska vara klar till fredagen." Vi kom överens om att jag ska ta tag i lite städuppgifter i våra system, sån't som behöver göras men som alltid har en förmåga att hamna längst ner på listan. Det passar mig perfekt! Jag är supernöjd med upplägget och längtar redan till måndag!!!

3 kommentarer:

  1. Hurra för bra och förstående arbetsgivare!

    SvaraRadera
  2. Fantastiskt! Det ska vara en stor organisation som har sådana resurser som Rehab-Bengt!
    Lycka till gumman!
    Kramar M

    SvaraRadera
  3. Javisst, hipp hipp hurra för Bengan!

    SvaraRadera