tisdag 7 april 2009

Fler läkare som är irriterade

Det går inte framåt med Försäkringskassan. Idag fick jag veta att vår begäran om omprövning av det första ärendet (november - januari) har avslagits. Det blir alltså inga pengar för den perioden. Nästa steg blir att överklaga i Länsrätten.

Martin är så upprörd att han håller på att gå i taket och min Företagsläkare likaså. Det finns tydligen fler läkare som är irriterade, på GP:s hemsida hittar man en artikel där man kan läsa att "... en advokatbyrå som bland annat skriver att man har just nu ett 50-tal liknande ärenden huvudsakligen från nu aktuell försäkringsläkare. Han har enligt advokaten inte i något fall, nu eller tidigare, gjort en bedömning till patientens fördel." Jag tror att jag kan gissa mig till vem denne försäkringsmedicinske rådgivare är och det vore väldigt intressant att få mina misstankar bekräftade.

2 kommentarer:

  1. Jag blir mållös! Det är ju för tusan inte klokt. Jag förstår Martins frustation.
    M

    SvaraRadera
  2. Ja, det är inte riktigt klokt men jag orkar inte bry mig mer. Det går inte att påverka deras beslut och det tar bara kraft och energi att bli arg men ibland orkar man bara inte ta sån skit. Jag är inte van att bli behandlad så orättvist och det är svårt att veta hur man ska förhålla sig till det hela. Grrr...

    SvaraRadera