torsdag 16 april 2009

Du är det du är!

Att det ska vara så svårt att inte se allting som en prestation, där aktivitet är något positivt och inaktivitet är detsamma som någonting dåligt. Idag blev det ännu en promenad och en stunds avslappning med Sofia (kommunens hälsocoach) och jag försökte uttrycka min frustration:
- Innan jag blev sjuk så jobbade jag järnet och var igång till 100% och sedan kom en period när jag inte gjorde någonting utan bara låg ner och hade ont. Nu ska jag försöka vara någonstans däremellan och då vet jag inte hur jag ska vara.
Varpå Sofia svarar:
- Du ska inte vara någonting, du är det du är!
.

I trädgården händer det massor just nu,
vår pyttelilla häck växer så det knakar.

4 kommentarer:

  1. "Du är det du är" = vilket i ditt fall Fia, är en fantastiskt härlig människa!

    SvaraRadera
  2. Fick tips om en bok, "Våga vara den du är", Mia Lehndal

    http://www.bokus.com/b/9789146218210.html

    KRAM petra

    SvaraRadera
  3. En annan bok som ska vara bra är Mindfulness av Ola Schenström,

    http://www.bokus.com/b/9789185675050.html?pt=search_result

    SvaraRadera