onsdag 13 maj 2009

Mysigt men inte så praktiskt

Igår kväll hade jag svårt att somna, tankarna bara for runt i huvudet. Jag övervägde att ta en insomningstablett men bestämde mig för att försöka koppla av utan. Klockan ett eller två kom en yrvaken och kissnödig kille in till oss och jag hjälpte honom till badrummet. Eftersom klockan var rätt mycket och jag fortfarande inte somnat så tog jag en tablett för att i alla fall sova andra delen av natten. Men den yrvakne hjälten ville förstås sova i vår säng och då blev det väldigt trångt helt plötsligt... mysigt men inte så praktiskt. Jag orkade inte bråka om det så jag gick istället in och la mig i Hermans säng men det blev inte fullt så bra som jag hade tänkt mig, jag vände och vred på mig mest hela natten.

Och vad sjutton vill jag säga med det? Jo, dålig natt är lika med dålig dag så nu blir det att ta hand om skallen så att det inte brakar loss fullständigt. Jag ska försöka vila bort värken nu på förmiddagen och istället åka in till jobbet efter lunch. Håll tummarna för att det vänder.

Vårt fina lilla träd blommar nu

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar