onsdag 20 maj 2009

Mina barn är underbara människor

Herregud vilken morgon! Att först och främst masa sig upp ur sängen var en kamp och att sedan genomlida en galen timme med barn som skriker och en make som stressar... Nej, morgnar är inte min grej. Man kan få huvudvärk för mindre.

Det krävdes en bra stund med djupandning i bilen, en värktablett och en kopp kaffe innan jag var människa igen. Jag trodde nog att jag skulle behöva åka hem och lägga mig men det gick faktiskt att vända värken och resten av dagen jobbade jag på med min arbetsuppgift, lunchade och satt i möte som en helt vanlig person. Det gick så bra att jag till och med jobbade över en timme (Rehab-Bengt skulle bli galen). Allting gick finfint ända tills det var dags att hämta barnen, då kom värken igen.

Mina barn är underbara människor men när de gapar och skriker
-Öppna fönstret mamma! -Jag vill sitta i mitten! -Han slog mig! osv osv blir jag stressad och då slår värken till direkt. Inget konstigt med det men otroligt frustrerande eftersom jag såklart vill kunna ta hand om mina egna barn. Ja, ja, det ordnar sig väl. Nu är det fyra dagars ledighet som gäller och jag hoppas på många timmar i trädgården.

Underbara liljekonvaljer (som jag trodde att jag tagit död på)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar